Reklamační řád
1. Záruční doba
TRUMF International s.r.o. vyřizuje reklamace dle systému ISO 9001:2008, zjišťuje jejich příčiny a přijímá opatření, aby se neopakovaly. Tento systém platí pro řešení všech reklamací týkajících se výrobků společnosti TRUMF International s.r.o. nebo i výrobků, které pouze distribuuje a není jejich výrobcem. Zákazník má právo reklamovat zboží po celou dobu jeho expirace. Expirace je vytištěna na etiketě na konkrétním obalu. Reklamace se vztahuje vždy na jednu šarži. Pokud se reklamuje více šarží téhož výrobku, je nutno vyjmenovat všechny šarže a jejich údaje.
2. Kde se uplatňuje reklamace
Reklamace může být podána osobně obchodnímu zástupci nebo i telefonicky či E-mailem, vždy tomu, který Vám zboží prodal.
3. Informace nezbytné pro zahájení reklamace
- Vzorek produktu TRUMF International s.r.o.v originálně uzavřeném obalu reklamované šarže, pokud není dohodnuto jinak.
- Údaje z etikety reklamovaného produktu TRUMF International s.r.o.nebo její kopii
- Aplikační receptura, kterou použil zákazník a při které došlo k odchylce
- Informace o surovinách použitých zákazníkem v rámci aplikační receptury
- Informace o použitých technologických postupech výroby zákazníka
- INFO, kde bude přesně uvedeno, na co si zákazník stěžuje a co požaduje včetně množství. Kupující údaje vyplní do reklamačního protokolu (viz příloha tohoto dokumentu)a zašle prodejci.
- Je-li třeba i vzorek hotového výrobku, do kterého byl produkt TRUMF International s.r.o. použit
- foto. vady
Uvedené údaje jsou základním předpokladem k vyřešení a vypořádání reklamace.
4. Podmínky pro uznání a vyřešení reklamace
- Reklamované zboží musí být prokazatelně zakoupeno přímo od TRUMF International s.r.o. nebo jeho oficiálního obchodního zástupce.
- Je-li charakter reklamace takový, že si vyžaduje návštěvu či test zboží u zákazníka, reprezentantu TRUMF International s.r.o.. - obchodnímu zástupci a / nebo technologovi musí být umožněn vstup do provozu nebo skladu za účelem zjištění skutečného stavu a původu reklamovaného zboží, podmínek skladování, technologického postupu a technického stavu zařízení, na kterém je zboží zpracováváno.
- O provedeném testu / zkoušce se zajistí písemný zápis a dohodne se podmínka uzavření reklamace a jejího vyrovnání. Zápis musí zákazník potvrdit svým podpisem.
- Musí být rovněž umožněno odebrání vzorků pro laboratorní analýzy a zkušebnu masné výroby v TRUMF International s.r.o.
5. Vrácení zboží
- Je-li reklamace uzavřena s rozhodnutím o vrácení zboží do TRUMF International s.r.o.. s následnou finanční náhradou, bude dobropis k příslušné faktuře vystaven až po navrácení zboží zpět.
- Nebude-li zboží vráceno do 60 dnů, bude reklamace uzavřena jako neuznaná.
- Vlastní vrácení zboží musí být vždy předem dohodnuto s prodejcem tak, aby mohlo být přijato na sklad a nedošlo k jeho znehodnocení.
6. Oprávněná reklamace
Reklamace je považována za oprávněnou:
- Parametry zboží neodpovídají výrobním specifikacím.
- Zboží není standardním způsobem potvrzeným technologem TRUMF International s.r.o. zpracovatelné (i když odpovídá specifikacím).
- Je ověřeno, že došlo k chybě na straně TRUMF International s.r.o..
Takovou reklamaci TRUMF International s.r.o. uzná.
7.Neoprávněná reklamace
Reklamace je považována za neoprávněnou v případě, že:
- Zboží odpovídá výrobkovým specifikacím a / nebo je ověřeno, že je zákazníkem dohodnutým způsobem zpracovatelné.
- Reklamace je neoprávněná u zboží s prošlou záruční lhůtou.
- Bylo zjištěno, že k selhání či poškození zboží došlo vinou zákazníka nedodržením sjednaného postupu při jeho zpracování, skladování nebo přepravě.
Takovou reklamaci TRUMF International s.r.o. neuzná.
8. Neposouditelná reklamace
Oprávněnost reklamace nelze posoudit jestliže:
- Příjemce reklamace požádal o zaslání originálně uzavřených obalů s reklamovaným zbožím a zákazník zboží nedodal v termínu do 60 dní.
- Není-li možno posoudit původ zboží, jeho skutečný stav nebo zákazník již reklamované zboží nemá nebo nedodá informace uvedené v bodech 3 a 4 tohoto dokumentu, je reklamace považována za neposouditelnou.
Takovou reklamaci je třeba řešit doplněním důkazů, pokud to není možné, nelze ji uznat.
9. Lhůty k vyřešení reklamace
TRUMF International s.r.o. se zavazuje odborně posoudit oprávněnost reklamace do 30 dnů od dodání potřebných informací a vzorků (popř. jinak po dohodě se zákazníkem), následně obchodní zástupce nebo pověřený zaměstnanec reklamaci se zákazníkem uzavře.
Platnost od 30. 6. 2010